måndag 19 oktober 2009

Lördagen

Stefan Turlock och Patrik Lindqvist i Röd Gubbe
Stefan Turlock och Patrik Lindqvist i Röd GubbeStefan Turlock och Patrik Lindqvist i Röd Gubbe
Foton på Stefan Turlock och Patrik Lindqvist från Röd Gubbe som jag tagit.

I lördags var jag återigen och såg Stefans teater. Det var den allra sista föreställningen av Röd Gubbe. Åkte dit tidigare och tog lite kort på dem när de blev sminkade och förberedde sig på scen. De var lika bra som på premiären. Den scenen när de dansar och Stefan strippar är helt klart roligast. Filmade lite, så ska höra om jag får tillåtelse att lägga upp det för honom! Efteråt fick jag skjuts hem av familjen som också var och tittade på teatern.

Var hemma i någon timma med Stefan sen tog jag bilen in till Östermalm och mötte upp fina Thilda. Vi skulle gå ut, men bekväm som jag blivit hade jag på mig jeans och stövlar. Haha, vilket inte Thilda alls hade kunnat föreställa sig och när hon kom på att det var mig hon skulle ut med hade hon klätt upp sig extra mycket med klänning och klackar. Det var lite roligt, men hon var jättesnygg!! På sista tiden har jag inte alls haft lust att gå ut, men när Thilda frågade så vart jag faktiskt lite sugen. Men det var så mycket skönare med bekväma kläder och skor! Vi började iaf på Fridays och dit kom även Angeline och hennes syster Nathalie och gjorde oss sällskap. Jag beställde en alkoholfri drink och då fick jag världens godaste smoothie. Hur nyttig är inte jag då, går på krogen och dricker smoothie! Hehe. Den heter Smoothie, Gold Medalist. Ni måste prova den! "This thick, fruity combination of strawberry, fresh banana, coconut, pineapple and grenadine is a real winner." Efter ett tag kom servitören tillbaka och frågade vad jag tyckte, och jag fick bara fram att den var himmelskt god samtidigt som jag inte kunde sluta smutta på den. Han förstod att jag skulle älska den. Åh, måste försöka göra den själv!

Med risk för att låta gammal och tjatig nu. Jag har inte tänkt på det så mycket förut, men det är ju omöjligt att prata när man är ute på krogen. Måste de spela så fruktansvärt hög musik. Jag och Thilda var hesa för att vi skrikit så mycket till varandra när vi försökt föra en vanlig konversation inne på Fridays. Riktigt illa.

Jag som inte ätit något höll på att dö av hunger så vi gick till 7eleven och där fick jag i mig en god pizza liknande smörgås med mozzarella, kyckling och pesto. Muuums! Därefter gick vi till Sturecompagniet och dansade resten av kvällen sen åkte jag hemmåt och låg i sängen runt 3 tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar