tisdag 19 januari 2010

Ny telefon


När förkylningen precis börjat gå över så kom en urinvägsinfektion som på posten imorse. Det har inte varit en nådig morgon om vi säger så. Men nu är det okej. Jag älskar Thailand för tusan. I Sverige hade det behövt en tid hos en läkare, träffa läkaren, ett recept och sen behövt svänga förbi apoteket för att hämta ut medicinen. Här åker man till apoteket på en gång, säger vad felet är och man kommer därifrån med hjälpande medicin med detsamma. Först hade jag tänkt att jag skulle äta antibiotika men så frågade kassörskan om jag inte ville att det skulle försvinna på en dag, med medicin som jag endast tar en gång. Självklart! Och det känns redan mycket bättre som sagt. Jag tycker om Thailand mer och mer hela tiden. Men självklart är Sverige fortfarande ett oslagbart land.

Igår så blev jag med ny mobil. Jag älskar att den var så billig och att den är så läcker. Jag kan ha båda mina sim-kort i den också så nu kan ni nå mig när ni vill på både det Svenska och det Thailändska numret. En ny svart bikini fick också åka med hem. På pricken en sån som jag målat upp i mitt huvud. Kan inte bli bättre. Om en timme när jag får äta mat igen så ska vi åka till Khaosan och Kaosa! Love, Malin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar