tisdag 5 januari 2010

Chaweng, Lamai, Yoga, Tesco Lotus


Förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna. Idag gick vi upp tidigt och åkte ner till Chaweng Beach för att träna. Jag sprang medan Stefan gjorde situps och styrketränade. Trots att det var otroligt jobbigt när jag sprang så kändes det fantastiskt efteråt när jag fick slänga mig i det lagom kalla vattnet. Vi satte oss på moppen igen och åkte hem för att äta frukost. Efter det fixade vi oss och åkte till Lamai Beach och la oss på stranden. Vi var nog lite för länge i solen idag för jag fick världens huvudvärk och brände mig lite på baksidan av låren. Vi åt lunch på vårat favvoställe i Lamai, Samui Spa Resort och efter det åkte vi till Yogan. Idag gick vi på Reconstructive Yoga, vilket betyder att man använder sig av olika redskap som rep eller klossar. Det är roligt när man kan variera mellan de olika yoga klasserna. Och vi känner båda två att vi hänger med samt klarar mer och mer för varje gång vi är där. När vi var klara där åkte vi till Tesco Lotus, ett stort köpcentrum med bla bio och åt middag. Där i disken stötte vi på Harrysson som är vår andra Yoga instruktör. Jag åt Red Curry Chicken och Stefan åt Fried Ries with Chicken. Sen passade vi på och storhandlade lite, vi fick me oss flingor, yoghurt, mjölk, frukt, is te och lite annat. Påvägen tillbaka öppnade himlen upp sig och ner kom regnet, alla åkte in till sidan och gömde sig under tak, men inte jag och stefan, vi hade inte så långt hem så vi fortsatte. Det va så härligt! Älskar när det regnar. Hemma tappade vi upp ett varmt bad och hoppade i tillsammans, sen har vi haft ett roligt samtal med Michel på Skype och nu ska jag krypa ner i sängen bredvid Stefan. Ännu en bra dag i paradiset. Jag hoppas att alla har det bra där hemma i snön. Har hört att ni har jättekallt. -15? Brrrr, hoppas ni inte förfryser. Om ni vill och kan så se till att ta ett avbrott för att komma och hälsa på oss här i värmen. Sov gott så hörs vi snart igen. // Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar