lördag 2 januari 2010

Love Kitchen

Nu testar jag på planerat inlägg. Alltså har jag skrivit detta långt innan ni kan se det. Måste bara nämna att maten här är underbar. Första gången jag åkte till Thailand var jag lite orolig över vad jag skulle kunna äta. Jag var så liten i maten då. Åt typ bara pizza och pasta och vägrade att prova på nya rätter. Nästan. Men så kom jag hit och kunde pusta ut då jag fick se att de hade precis all mat som vi hade hemma. Fast jag var endå modig och testade lite thaimat och jag älskade det från första stund. Röd Curry med kyckling är en favorit. Sen jag träffade Stefan har jag vågat prova på mycket nya olika sorters maträtter vilket jag är otroligt glad för. Tror iofs inte att det var för att jag träffade honom utan det var helt enkelt rätt i tiden. Vad jag har gått misste om mycket alla dessa år. Ett tex är Kebab, som jag verkligen Vägrat prova på innan, men gjorde det med Stefan i Kista galleria och det är klart min favoriträtt nu. Så nu vågar jag faktiskt prova på det mesta och är väldigt glad för det. En favoritrestaurang här på ön är definitivt det nyttiga Spa Samui Resort i Lamai. Korten ovan har jag tagit därifrån. Men även Khaosan här i Chaweng har supergod mat. Vi ska också prova på Love Kitchen som är på vårt Yoga resort, som verkar vara just lovely!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin och Stefan:)

    Jag och Sandra sitter här o kollar på era bilder. Ni ser ut att ha det riiikkkttttigggtt nice där;). Blir lite avis...

    Vi blir lite sugna på att komma och hälsa på.

    Kram till er båda från oss båda

    David o Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Låter som en bra ide :)

    Här är helt underbart och det skulle vara jättekul om ni kom och hälsade på!

    Stora kramar från Malin och Stefan

    SvaraRadera