söndag 24 januari 2010

Koh Tao







Nu är vi tillbaka från Koh Tao. Vi har haft det underbart och tagit helt fantastiska bilder som ni kan se. Koh Tao är verkligen jättevackert och det var kul att se något nytt. Maten var lika god som vanligt. Men hotellet vi bodde på var ingen höjdare. Förutom personalen, dem var riktigt sköna! När vi kommer in i vårt rum ligger det två bamsestora handdukar på sängarna. Yes säger jag jätteglatt, - Titta Älskling! Vilka stora strandhanddukar de har här.. Lyx! Glada som vi var tog vi med oss de till stranden. När vi senare på dagen skulle hem och vila så märker vi att det inte finns något täcke. Vad sjutton, man ska ju använda handduken som täcke. Eftersom att vi hade en extrasäng så tog vi den stora handduken därifrån och delade. Sen hände det en till något läskigare sak. Efter middagen när vi gick tillbaka till rummet så var det kolsvart i badrummet. Jag hade tidigare sett att de stod en bunt med lampor så utan att tänka släckte jag lampknapparna, tog en pall och en ny lampa och skulle skruva i en ny. Stefan stod nedanför och höll i mig i ena min arm. Och precis när både jag och Stefan kom på att det här kanske inte var så smart, så går det en ordentlig stöt genom hela min arm, ut genom den andra, till Stefans arm och ner i hans ben. Det var så otäckt! Jag kastade lampan i golvet och hoppade ner från pallen som åkte i golvet. Jag började skratta och gråta samtidigt för att jag vart så rädd. Men känns inte som att det är vidare smart av personalen att ställa fram lampor överhuvudtaget. Det är ju som att säga varsågod! Jaja. Fast jag var nog lite för snabb där också. Nu är vi iaf hemma på Koh Samui igen och imorgon byter vi till ett större rum här på hotellet. Vi har bokat rum här fram till att vi åker till Bangkok igen innan vi far vidare hem till Sverige. Ikväll blir det bio. Kram kram.

2 kommentarer: