måndag 1 februari 2010

Härlig dag




Nu har jag precis vaknat och sitter i soffan här i vår villa. Det ser ut som ett bombnedslag här, det har det gjort hela den här veckan. Det är knappt så jag vågar titta mig omkring. Idag flyttar vi till lägenheten. Vi har inte packat upp på riktigt eftersom att vi bara skulle bo här i en vecka. Så ska bli skönt att få packa upp och lägga allt på sin plats, så det slipper se ut såhär. Igår var en riktigt härlig dag! Vi började med att åka till flygplatsen, som är världens vackraste flygplats. Vi tog en varsin Pizza och Cola. Så gott! Det var ett tag sen om vi säger så. Sen kollade vi upp lite priser på inrikesflyg och annat där. Sen tog vi en spontan sightseein på moppen och hittade vägar här på ön som vi aldrig kört på tidigare. Riktiga genvägar som är bra att känna till. Vi körde nog runt någon timme, stannade där vi kände för det. Bland annat på en stooor utförsälning av porslinsprylar, muggar, vaser. Där hittade jag de finaste tallrikarna som jag vill ha med mig hem till Sverige. Vill, vill, vill! Vi ska försöka hitta på något smart. Sen fortsatte vi lite och när vi tillslut kom hem hamnade vi snabbt i poolen. Stefan ville åka till Yogan och basta ångbastu, så jag hängde med dit och låg vid poolen där istället. När vi var klara tog vi en dusch och åt sen en nyttig och god middag där. Efter det drog vi till Tesco och förberedde med lite glass på Swensens. Sen blev det en bowlingmatch. Stefan vann som vanligt. Men nästa gång ska jag slå honom! Efter det åkte vi till en marknad som hade sin sista dag där igår. Där köpte jag en väska, två plånböcker och en necessär. Riktigt fina! Sen åkte vi hem, jag däckade i sängen och Stefan åkte till Chaweng och kollade på någon fotbollsmatch på TVn. Vi får se vad den här dagen bjuder på för något. Nu ska jag äta frukost, blir annanas, grapefrukt och kiwi. Mums!

2 kommentarer:

  1. Hej på ER
    Vad ni verkar ha det skönt.
    Titta på din mail.
    Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Tips för att få allt med sig hem: det ska vara hyfsat billigt att posta, med båtalternativ, tar väl några veckor men värt att vänta, blir ju lilla julafton när det väl kommer fram! Sköt om er! Kram från StefanmosterNea

    SvaraRadera