torsdag 25 februari 2010

Äntligen funkar bloggen igen, gammalt inlägg: Minisemester i Phuket













Igår kom vi hem till Koh Samui från en tredagars semester i Phuket. Det var helt sinnes mycket folk där, mest pga att det var kinesiskt nyår. Stefan läster någonstans att det inte varit så mycket turister på länge i Phuket. Vi hade därav riktigt svårt att hitta ett ledigt hotellrum. Vi (läs: Stefan, jag satt och tog det lugnt på ett café) var runt och tittade överallt och tillslut hittade Stefan ett rum på Metadee Resort, lyxställe på hög nivå! Jag har aldrig sett en så stor säng förut och sånt häftigt badrum. Dagen efter vart det istället Charliés, en riktig motsats till vart vi bodde först. På eftermiddagen efter en hel dags letande åkte vi till en liten sjö där man kan åka Wakeboard efter en lina i luften. Därefter gick vi upp till vattenfallet som vi var vid sist vi var här. Men det var helt förfallet. Det såg ut som det hade varit värsta stormen där och träd och vägar hade rasat samman. Så trist, det var verkligen helt underbart där förut! Vi har träffat många personer som vi träffade sist, bland annat en tjej som heter Pahn som vi hyrde moppe av, en massage tjej och vakten till vårt förra hotell var nu vakt på Metadee. Så roligt att träffa alla dem igen. När Jessica skulle komma på onsdagen hade vi bokat ett eget hus på Metadee Resort för två nätter. Personalen var så vänliga och hjälpte oss så mycket! Vilket hus!! Herregud, sovrummet var som en stor aula med måånga meter högt i tak. Så klockan 9 på morgonen mötte vi henne vid Metadee och det var så kul att äntligen få se henne! Vi fick inte checka in förns klockan 1, så vi låg vid poolen hela morgonen. På eftermiddagen åkte jag och Jessica till Central Festival, ett stort köpcentrum och exotiska som vi var köpte vi lite kläder på Zara. Haha. Dagen efter gick vi ner till Kata Beach och tog en TukTuk båt till Freedome Ihland. Helt underbar kritvit strand och bara 30 min från Kata. Där låg vi också hela dagen och stekte i solen. Sista dagen i Phuket började vi på stranden Kata Noi Beach och sen fortsatte vi sola vid poolen. Jag har inte solat så mycket som jag gjorde i Phuket på hela tiden jag varit här i Thailand. Jag har blivit jättebrun. Brunare än vad jag trodde jag kunde bli. Men igårkväll fick jag ordentligt med feber, det började med att jag kände mig snurrig påväg från planet till hotellet sen har det hållit i sig ända tills nu och känns som att det kommer fortsätta längre tyvärr. Värktabletterna hjälper inte speciellt mycket heller. Jag fryser ena sekunden och svettas den andra, ibland båda samtidigt och det gör såå ont i kroppen, känns som jag inte har något hud. Vet inte vad det beror på, men om det är solen så var det verkligen Inte värt det! Har bara legat nerbäddad i sängen och sovit hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar