fredag 12 februari 2010

Immigrations office, Nikki Beach och Reggae Pub 22år

Idag har varit en lång men trevlig dag. Klockan är nu två på natten och vi har precis kommit hem från en tur till diskoteket Reggea Pub som firar 22års jubileum idag. Tänk att det har funnits lika länge som jag. Vi satt i lägenheten och såg deras fyrverkerishow som höll igång minst en halvtimma tror jag. Herregud, Thailändarna älskar verkligen fyrverkerier alltså. Vi var tvugna att ta en tur dit. Det var smockfullt med folk så vi var där en snabbis och kollade läget, sen tillbaka till lägenheten igen. På morgonen idag åkte vi till Nathon, Koh Samuis huvudstad, och fixade stämpel i passen så vi får stanna ytterligare 30 dagar. Skönt att göra på det sättet och slippa förlora dagar på att åka utomlands. Det tog en timma och efter det bokade vi båt- och bussresa till Phuket på Måndag. Vi hade tänkt att åka till ett vattenfall men när vi fick reda på att det tog en timma att promenera upp till vattenfallet ångrade vi oss snabbt och åkte istället till Nikki Beach. Vi tog en kaffe och delade på en kladdkaka som var jättegod! Efteråt åkte vi hemmåt och jag har pluggat hela kvällen. Ska bli så skönt när jag har skickat in det här arbetet må jag säga. Jag är så trött nu så måste säga godnatt här. Måste upp och plugga tidigt imorgon igen. Pratade precis med hela familjen som satt vid köksbordet hemma på Värmdö och åt middag. Känns skönt att höra att ni mår bra. Jag saknar er! Kram och godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar