måndag 21 december 2009

Monday morning

Godmorgon! Idag är det måndag och jag har börjat min tjänsteledighet på jobbet. Eller nej, jag har först semester i två veckor. Sen startar tjänsteledigheten på riktigt. Känns härligt. Igår var vi på middag hos Jonas (Stefans pappa) och Monica. Vi var där och sa hejdå till dem och som alltid bjöds det på otroligt god mat! Det är så vackert ute med all snö. Jag är så glad att vi fick vara med om såhär mycket snö innan vi åker. Då är det inte bara regnet och slasket man kommer ihåg av vårt kära Sverige. Det känns för övrigt helt overkligt att vi ska åka. Trots att vi håller på att packa ner allt här hemma. Och det är ju hur mycket grejer som helst, det tar aldrig slut! Finns prylar överallt. Man borde ha storstädning och rensning en gång i halvåret. Nåväl, nu ska jag klä på mig varma kläder och bege mig mot tunnelbanan för att åka till Kista. Jag måste handla allt det sista. Så som solkräm, keps, massäck på flyget, böcker mm. Sen ska jag tillbaka och fortsätta städa. Ikväll blir det middag hos Joe och Ann-Sofie, Stefans bror och flickvän som bor en trappa ner här i vårat hus. Ha en mysig måndag, för det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar