onsdag 2 juni 2010

Träning

Visst är det helt underbart väder idag? Första riktiga sommardagen tycker jag. På lunchen tog jag mig ut till parken med en sallad, hann också lägga mig ner och vila i solen en stund. Mycket skönt! Nu har jag sprungit och styrketränat två dagar i rad. Men det har inte varit en lätt match att få med sig själv. Hehe. Igår åkte jag till Värmdö, hade bestämt redan innan att jag skulle springa där, och när jag är framme så är det första jag hittar choklad i kylen. Jag gick igång direkt och tänkte för mig själv att jag kan väl lika bra ta en bit… också kan jag ju skippa att springa också... kanske ska lägga mig på soffan och titta tv istället. Så fortsatte det ett tag. Men så började jag lura mig själv istället. Jag kan ju börja sätta på mig träningskläder! När jag var klar med det fortsatte jag att tänka att en promenad kan jag ju iaf gå. Men sen slutade det faktiskt med att jag sprang hela tiden och stannade för att göra några styrkeövningar vid Viks skola. Så fortsatte jag hem till mamma och pappa där jag fortsatte med styrka på gräset och avslutade med lite skön yoga och stretch. Efteråt kändes det helt underbart. Trots att det kändes bra igår så känner jag redan nu att det kommer vara lika svårt att komma ut idag med. Men får lura mig själv igen så går det nog bra. För träna ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar