fredag 25 juni 2010

Midsommar





Hej och hå! Äntligen hittar jag lite tid till att blogga, fick stiga upp klockan 6 idag för att hinna. Nu sitter ja ute på Värmdö hos Mamma och Pappa, jag och Stefan sov här igår. Det har hänt så mycket på senaste tiden, både jätteroliga saker och andra mindre roliga. Men mest bra saker. Men det behöver vi inte ta upp nu. Tänkte berätta om igår bara.

Jag slutade jobbet två och åkte hem och vid 5 åkte vi ut till Ingarö golfbana, blev hämtade med båten av bror som körde oss till Landet. Där träffade vi all släkt och vänner. Vi åt köttfärsås och spaghetti som syster och hennes kompisar lagat till oss. Mums! Sen åkte vi ut med två båtar bort mot Grisslinge. Det var Nadja, Elin, Stefan, David, Kristoffer, bror och jag. Vi skulle köra Wakeboard. Stefan som typ är proffs körde först. Sen var det brors tur och det gick väl sådär, men han fixar det nästa gång. Men sen var det jag och trodde inte mina ögon när jag faktiskt stog upp efter andra försöket!! Sen tredje så hann jag åka ett bra tag innan jag råkade titta ner och därför också åkte ner i vattnet. Det var så kul!! Trist att jag inte vågat testa innan. Men vi ska köra mer idag! Också ska vi köra mycket vattenskoter. Längtar!

Idag är det Midsommar och vi ska först hämta Stefans Mamma vid bussen, köpa färskt bröd på Delselius sen åker vi ut till landet igen. Efter igår åkte vi nämligen till Värmdö och avslutade med ett skönt dopp i Jacuzzin. Nice! Det var typ fem år sen jag firade midsommar på landet. Har alltid passat på att ha fest hemma när huset stått tomt. Men det ska verkligen bli helt underbart att få köra på traditionerna på Södra Lagnö igen och va med släkten och en hel del vänner.

Ha en fin midsommar nu allihopa!

1 kommentar: