onsdag 16 juni 2010

Changes

Nu är det dags för förändring. Ska börja träna mer och äta nyttigare. Nu är det slut på sportchoklad och dessa söta chokladpraliner på kvällarna som gör att mitt humör och min energi pendlar värre än en berg- och dalbana. Och som sätter sig fast på helt fel delar av min kropp. Jag ska absolut inte banta, det är inte det jag behöver utan jag vill bli nyttigare i min kost och lägga in mer träning. Det svåra för mig är inte att nå mitt önskade resultat gällande kropp och välmående utan det svåra för mig är att fortsätta när jag kommit dit. Tänkte att ni skulle få hänga med mig i detta, dels för att bara inspirera men också för att göra det så enkelt som möjligt för mig själv att hålla mig kvar till de nya spåren. Kommer säkeligen att ångra mig de dagar när de är som tuffast och stretar emot att ta den där löparrundan eller när jag som mest suktar efter en bit choklad. Men jag tror att det är bra att ha någonstans att vända sig till för att skriva av sig och få nya krafter. Även för att snabbt titta tillbaka på dagar då det varit lättare och få mer inspiration. Kommer tipsa om alternativa snacks och många smarriga mixade smoothies. En lång uppfriskande promenad och en god fruktsmoothie kan väl inte vara en bättre start på morgonen. Nu är det dags för förändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar