onsdag 21 april 2010

Hår och Naglar

Malin RosenholtzPå fredag har jag bokat tid hos Linda på Stockholm Manicure för nagelförlägning. Ska bli så kul, Tack Älskling! Tog bort min gamla förlägning som jag gjorde i Thailand nyligen då ena tumnageln gick sönder och de hade växt ut rejält. Har vant mig nu, men först kände jag mig helt handikappad. Hehe. Det kändes verkligen som att något saknades. Men han som gjorde mina naglar i Thailand var jätteduktig! Han finns på Koh Samui i Lamai på deras storgata med mest shopping, precis efter den Svenska Restaurangen. På samma Salong satte jag även i Hair Extensions och färgade håret hos hans kollega, det fixade jag kvällen innan vi åkte till Bangkok.

Den dagen i salongen var så skojig. Började med att fixa naglarna och när jag nästan precis var klar gick strömmen i hela Lamai. Där satt jag i dörröppningen för att få lite luft och hade helt plötsligt alla tre killarna i salongen runt mig fixandes på mina naglar och en som vädrade direkt mot mig med en solfjäder. Samtidigt var det tre Shemales i salongen som skulle bli fixade inför kvällens show. De dansade omkring, ena drog upp tröjjan tusen gånger för att titta på sina nygjorda tuttar i spegeln, de bjöd på mat direkt från marknaden och en av dem berättade för mig att hon tyckte Malena Ernman från Sverige var superduktig på att sjunga. Ni kan ju bara tänka er, de va verkligen en kul dag. Tillsist kom faktiskt en annan svensk tjej från Stockholm in som jag hann prata med ett tag innan jag lämnade salongen.

Det var iaf ett himla velande av mig, fram och tillbaka, om jag skulle sätta i det eller ej. Men det är så kul att ha långt hår! Jag valde metoden med Microringar och blev kanon nöjd med resultatet. Mitt velande gjorde att jag inte satte i det förens sista kvällen, men det var bara bra, eftersom mitt hår bleks så otroligt fort i solen och ja, överhuvudtaget. I Bangkok gick jag med en sjal över huvudet för att skydda håret mot solen så färgen skulle hålla längre. Men nu har den tyvärr gått ur och jag har fått en elak utväxt i håret. Så imorgon tänkte jag lägga i en mörkbrun toning i håret. Tänkte även passa på att färga ögonbrynen också ska jag testa en ny inpackning som tydligen ska vara fantastisk och få håret att skina som aldrig förr. Uppdaterar er! Det är kul att fixa till mycket på sig själv så man känner sig och ser helt ny och fräsch ut! Malin Rosenholtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar