torsdag 15 april 2010

22års dagen

Malin RosenholtzJag hade den finaste födelsedagen på många år igår. Det började på morgonen när Stefan kom in och sjöng Ja må hon leva för mig. Han hade ett runt stort inslaget paket i armen och i händerna hade han en bricka med några tända ljus, en kopp med varmt vanilj te och sen en tallrik med en god födelsedagstårta. Det doftade helt fantastiskt. Tårtan var gudomligt god och jag hade faktiskt önskat mig den innan. Bagaren till tårtan är Ann-Sofie och jag ska få receptet av henne. Den perfekta födelsedagstårtan! När jag kom till jobbet stod det vackra röda, gula och lila blommor på mitt skrivbord som doftade vår. Solen strålade på för fullt hela dagen lång. På min lunch kom Stefan och plockade upp mig vid entrén också åkte vi till Våg där de hade min favoriträtt, (de måste vetat om att de va min dag) kryddig lammfärsbiff med cous coussallad & paprika cremé. Det var himmelskt! Efter lunchen gick vi ner till kajen och satte oss och njöt i solen. Timmarna på jobbet flög iväg och jag var snabbt ute på Värmdö. Åkte först till Mölnvik och handlade mat till middagen med lillesyster. Där träffade jag även Jojo och Micke snabbt. Jag och lillesyster fortsatte hem till mamma och pappa. Matilda dukade och jag började med maten. Sen kom Mamma och brorsan hem och därefter Pappa strax efter det kom Morfar med en jättevacker bukett med röda rosor. Efter det kom Stefan med ytterligare ett paket i en påse där det stod med stora bokstäver Naglar. Jag hade sagt att jag önskade mig en nagelförlägning dagen innan och vart jätteglad då jag snabbt förstod vad det va i påsen. Fick även 3 nagellack och en nagelolja. Precis vad jag behövde. Av familjen fick jag en mixer med olika redskap (grym för att göra smoothies bla) och 4 jättesnygga glas som jag önskat mig. Stefan och jag smet ut med familjens hund Nemo på baksidan och kastade lite boll till tokstollet. Han älskar verkligen att vara utomhus och det är alltid svårt att lura in honom igen. Så när vi fick in honom sprang han direkt ut på balkongen och la sig. Maten som jag lagade vart även den jättegod. Först vart jag lite orolig att jag hade misslyckats med kryddningen, men det blev nästan godare än vad det brukar bli. När vi ätit klart åkte jag och plockade upp Jojo i Mölnvik. Hon hade med sig en hjärtformad porslinsskål (med gott innehåll) som jag tittat och tagit på tidigare när jag var på hennes jobb. Och på en ditsatt lapp hade hon skrivit "True friends are never apart. Maybe in distance but never in heart". Min Gullis! Vi ska ha en helkväll hemma hos mig på lördag också ska hon sova över, precis som förut! Hur mysigt? Senare ordnade jag kaffe till alla och tog fram prinsesstårtan som vi köpt på Systrarna Delselius, där jag faktiskt har jobbat förut. Det är ett måste på födelsedagen. Har nog ätit deras prinsesstårta på födelsedagen sen jag va liten. Vi åt tårtan samtidigt som vi tittade på Draknästet på TV. Vi sa hejdå och jag skjutsade hem Jojo för att sedan åka vidare hemmåt. Där tog Stefan och jag fram tårtan som jag fått imorse och började gluffsa i oss. Sen somnade vi mätte och belåtna i sängen. Jag hade inga som helst förväntningar på dagen och hade väl tänkt att bara vara hemma. Men den blev helt underbar med strålande sol, gudomlig mat och tillsammans med nära och kära. Tack för alla fina gratulationer och helt fantastiska presenter! Ha en bra dag! :)

2 kommentarer:

  1. Vad var det i det första paketet? /Emm

    SvaraRadera
  2. Oj skrev ja inte det.. Det va en Yoga matta :D

    Vi ses imorgon Emm!

    SvaraRadera