måndag 26 april 2010

Bokhyllan

Har du sett eller läst The Secret? Det har jag och redan innan jag hade sett den så har jag länge försökt tänka positivt, vara tacksam för allt jag har och se livet från den ljusa sidan. Tankens kraft är enorm. För det första mår man mycket bättre om man är glad och tänker positivt. Det är inte alltid det lättaste och iaf jag måste bli påmind då och då. Oftast är det ju så att om man tänker på något tillräckligt mycket så får man det till slut. I The Secret så pratar man mycket om just detta som kallas för the law of attraction, alltså att man attraherar det man tänker på. Om jag är rädd för att exempelvis få p-böter eller rädd för att bli sjuk och går runt och oroar mig för det, så kommer det tillslut att ske. Men om jag istället ägnar mina tankar till att tänka positivt om allt i livet, som relationer, yrkesliv mm så attraherar man istället det. Det kanske inte händer att man får drömjobbet redan imorgon, men ge inte upp utan fortsätt vara positiv och va tacksam för allt du har. The Secret tycker jag verkligen är värd att se och den tilltalade mig mycket. Det gäller inte bara ytliga saker utan Allt i livet.

Men så jag har som sagt praktiserat The Secret ett tag. Och nu är det så att jag har länge tänkt och även berättat för Stefan att jag velat ha en vit bokhylla till sovrummet. Jag har planerat hur jag ska fylla den med böcker, foton på oss och andra fina saker. Har verkligen haft en bild framför mig i huvudet. Jag har tom varit inne på Jojos jobb och tittat på deras vita bokhyllor och i en annan designbutik tillsammans me Stefan och pekat ut en vit bokhylla som jag tyckte va fin.

Så plötsligt händer det! Igår när Stefan precis kommit hem får han ett Sms från Ann-sofie där hon frågar om vi vill ha en bokhylla. Jag blir helt till mig ”klart vi vill!”, hinner tänka att hoppas den är vit. Så vi springer ner på en gång för att titta. Och där står det en vit bokhylla precis en sån som jag fantiserat om. Lycka! Så nu står den där i vårat sovrum, precis som jag föreställt mig det. Det har även hänt andra saker och som sagt är det inte bara prylar det gäller utan kan även gälla samspelet med andra i världen eller som personlig utveckling.

Så gå inte runt och va negativ, rädd och orolig. Det för inget gott med sig. Försök att ändra ditt tankesätt till det positiva och se det fina med livet så kommer livet att ge dig glädje tillbaka. Det funkar för mig och jag tror att om man tror på något tillräckligt mycket så blir det tillslut ens verklighet. Hoppas jag lyckats inspirera er något och om ni vill ha mer se The Secret eller läs boken. Ha en fin måndag mina kära läsare och testa att börja veckan med lite positivt tänkande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar