tisdag 27 april 2010

KERASTASE CIMENT THERMIQUE

Tänkte tipsa om en favorit i mitt badrumsskåp. Jag älskar att både föna mitt hår och använda plattång, men jag vet att det är otroligt slitsamt för håret. Jag gör det inte lika ofta idag utan låter det självtorka och tvättar håret max 2 gånger i veckan. Oftast bara 1 gång. Men till de tillfällen jag ändå ville använda mig av värmeverktyg så ville jag hitta ett bra värmekydd för håret. Men så hittade jag något ännu bättre, en produkt från Kerastase som är en värmeskyddande leave-in lotion som återuppbygger och skyddar det försvagade håret under värmepåverkan. Den heter Kerastase Ciment Themique. Så tillsammans med denna lotion och användning av t.ex. hårfön eller plattång hjälper det håret att återuppbyggas. Nästan så att man vill föna håret jämt för det låter så bra! Hehe. Mitt hår blir alltid lika mjukt och följsamt när jag använt denna. Och jag tror inte att jag är ensam om att tycka om den, för av allt hårsortiment på lookfantastic.com så ligger den på tredje plats som mest såld produkt.

1 kommentar:

  1. Hej vill bara tipsa om att du kan köpa bla Kerastase Ciment Themique Fraktfritt från brorosyster.se. Köp 4 hårvårdsprodukter betala för 3, Normalt leverans inom 24 timmar (1 vardag).
    Den är kanon men kolla också de andra termique produkterna från andra kerastase serier för bla slingat eller färgat hår.
    http://brorosyster.se/brand.html/kerastase/
    Mvh David

    SvaraRadera