måndag 17 maj 2010

Lång ledigt

Det känns som att jag varit ledig i typ 3 veckor. Trodde helgen skulle vara över fort, men känns tvärtom som den har varit jättelång. Jag och Stefan har hängt mycket i Stan och vi har ätit mer på restaurang än hemma. Hehe, så kan det bli ibland. Jag har blandat ihop dagarna, men någon dag var vi först på Söder och åt Indiskt till lunch. Kommer inte ihåg restaurangens namn men maten var grym. Sen på kvällen samma dag åkte vi in och åt middag på restaurang Cypern som Stefans kompis äger. Vi har ätit där tidigare och maten är alltid lika gudomlig! Själva restaurangen är riktigt mysig och fint inrett. Tips! I lördags kom tjejerna hem till mig och vi tog först en promenad runt Lötsjön i solen. Sen avslutade vi med lunch på Gröna Stugan som ligger precis vid sjön. Efter det åkte jag in till Stureplan och mötte Stefan, vi hamnade på Fresco Café där vi åt en varsin sallad. Igår, söndag, började jag me en cykeltur på morgonen i en timma, älskar att cykla och shit vad det verkligen tar. Bra träning. Efteråt åkte jag och Stefan ut till Värmdö då vi hört rykten om att solen visat sig betydligt mycket mer där än i Sumpan. När vi kommit halvvägs ut fick vi det bekräftat och vi bestämde oss för att åka till Siggesta Gård. Där stannade vi för lunch och fyndade lite på deras bakluckeloppis. Stefan åt rimmad lax med potatissallad och jag åt pannkakor med sylt och grädde. Vi tänkte spela minigolf men istället åkte vi till Systrarna Delselius, köpte med gott fika bröd och åkte vidare mot Ingarö där Mamma och Pappa hämtade oss med båten som tog oss till landet på Södra Lagnö. Vi satt i varsin stol och njöt av både solen och bullarna. Stefan kastade lite boll med Nemo också. De ska fixas en hel del på landet nu framöver så det kommer bli kul att se när allt är klart. Det är så fint där när allt har blommat ut också. Det ska bli till en ny brygga, mera sand till vår sandstrand, ny altan och annat fix på huset. Det är verkligen på tiden. Jag hade en underbar söndag! Men sen var jag helt slut resten av kvällen och är fortfarande trött idag.

1 kommentar:

  1. Aww, så tråkigt att jag inte kom med i lördags, å nu har jag dessutom blivit sjuk också. :(
    Din helg lät super iaf!
    Vi får ta och ses snart igen!

    SvaraRadera