fredag 4 september 2009

Trasig?

Pappa - Du borde skaffa en extra hårddisk som du bara har liggandes hemma.
Jag - Jaja (sluta tjata) jag ska skaffa det! (Någongång..)
Pappa - Du kommer gråta blod den dagen din hårddisk går sönder och alla dina bilder är borta.
Jag-  Jaja (som om det skulle hända)

Igår hade jag min hårddisk på matbordet med sladden i en kontakt vid fönstret. Stefan kommer hem och ska prova att dra för våra nya gardiner. PANG! Ner åker hårddisken i golvet och idag bara snurrar och jobbar den, men inte får den kontakt med datorn. J*vla skit! Har inte börjat få panik än, hoppas att den bara behöver vila sig lite. Den jobbar ju som sagt också får den kontakt med datan snabbt ibland, så tror att det går att fixa. Eller det får vi hoppas. Surfade runt på internet, kostar ca 5-10tusen att lämna in den på lagning. Hehe. Kul. Har hela mitt liv på den hårddisken. Varför ska pappa alltid ha rätt? Är väl på tiden att jag börjar lyssna på hans kloka ord nu.

Någon datamästare som tror sig kunna hjälpa mig att rädda min hårddisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar