torsdag 3 september 2009

Torsdag


Förlåt för att jag är så seg på att blogga idag. Mina tankar är på annat håll om man säger så. Igår var jag hemma hos mamma och pappa och åt middag. Sen åkte jag och hämtade upp min bästa vän Jojo när hon slutat jobba. Vi åkte till coopen och handlade lite sen fortsatte vi hem till henne. Innan igår hade vi inte träffats på flera månader. Förstår inte hur man kan låta det gå så lång tid. Det ska inte hända igen! Hon är världens finaste tjej och jag har alltid superkul med henne! Hon är som min tvilling och har varit det enda sen vi blev vänner i 6an. Hur vi blev det är en annan rolig historia. Hehe. Måste ju bara berätta. Drar den snabbt.

Jag gick i Ösbyskolan och min klass 4-5B skulle splittras (buhu) och bli en 5b och en 6b. Jag började i 6b och det skulle komma ca 13 nya tjejer och killar så vi blev en hel klass på ca 25pers. Då kom Jojo. Men det kom även en snygg kille som jag var snabb att spana in. Kristoffer hette han. Killgalen som jag var på den tiden började jag självklart att flörta och det gjorde ju han tillbaka. Kommer ihåg att vi satt en dag i en klätterställning på gården i skolan, han jag, micke w (min närmaste killkompis) och någon tjejkompis till mig. Har för mig att Jojo med sitt eftersläp kom och ställde sig nedanför och stirrade surt på oss. Hände egentligen inte så mycket mellan mig och Kristoffer förutom någon enstaka puss kanske. Det jag inte visste var att han var tillsammans med Jojo. Det slutade iaf med att vi satt i kapprummet på varsin bänk och grät floder i våra dåvarande tjejkompisars armar över denna Kristoffer. Jag och Jojo bråkade inte utan det var våra tjejgäng som tjaffsade hejvillt emot varandra. Kommer inte ihåg riktigt, men vi struntade som tur var i Kristoffer och blev istället världens bästa vänner. Då var jag jävligt förbannad på krille, men ganska fort efter vart jag ändå glad att han hade fört samman mig och Jojo. Vi var med varandra dag som natt och om inte pratade vi i telefon 24-7 från 6an till 9an. Tänker tillbaka på den tiden med sån lycka! Aldrig kommer något att komma mellan vår vänskap. Även fast vi inte är med varandra så jätte ofta så står vi ändå varandra otroligt nära. Jag älskar min Jojo och kommer alltid att finnas här för henne!

Kort sa vi, oops. Blev längre än jag trodde. Idag är detta en historia som vi skrattar åt varje gång vi tar upp den. Nu ska jag fortsätta redigera filmer från USA! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar