måndag 28 mars 2011

Hemlängtan!


Här har det varit rätt dött på senaste, vilket jag tänkte ändra på nu. Vi mår bra både jag och Stefan. Vi har bara två veckor kvar här i Thailand. 11 dagar här i Kamala och sen på fredag nästa vecka åker vi till Bangkok och stannar där i tre dagar. Det känns galet hur fort tiden har gått. Men samtidigt längtar jag hem så mycket.

Det ska bli helt underbart att komma hem och träffa familjen och alla vännerna(Shit vad jag saknar er alla! Jag vill bara springa hem och krama om varenda en av er!), äta tacos, min special korvgryta, äta amerikana pizza på Morella, äta allt underbart som finns på restaurang Cypern, äta lingonvörtsbröd med ost (vill ha ALL mat som går att få i Sverige och är inte ett dugg sugen på något som går att äta här, Haha! Sjukt, jag vet.), mysa med fina Nemo (min familjs bästaste hund), bo i våran underbara lägenhet i Sumpan (vi bodde ju inte där sista tiden innan vi åkte, så saknar den också!), börja åka ut till landet (som jag planerat att vara Mycket på), åka ut med pappas båt och bara få andas Svensk luft. Asså ni får inte tro att jag har det dåligt här eller något sånt, för det är helt fel, det är bara att jag fått sån otrolig HEMLÄNGTAN med stora bokstäver. Jag kommer vara så glad när jag landar i Sverige kan jag lova er. Men jag ska njuta av allt som finns att göra här nu dem här sista dagarna. Sola, bada, åka moppe (I LOVE!), umgås med Macke, Terece o lilla Beppe, äta riktigt smakrik frukt, gå på härlig massage, bada i poolen, gymma (litegrann, hehe), gå på billig och bra bio och shoppa sista dagarna i Bangkok (Kom med era beställningar NU!). Men sen är jag nöjd med Thailand för den här gången.

Tiden då Sara var här va heelt underbar! Vi solade när solen valde att visa sig, shoppade massor i Patong, gymmat som galningar (endast den första tiden, sen gick det utför. hehe) gick på bio och såg en skräckis. Under filmen blev vi även skrämda till döds av min elaka pojkvän som "bara skulle gå på toa" men valde att dyka upp med sitt ansikte bakom mellan våra ryggar, herregud! Jag kände att något hyss var pågång när han var påväg ut så jag satt på helspänn och tittade oavbrutet på båda utgångarna och sa till Sara att han kommer skrämma oss nu, trots att han aldrig har skrämt mig en enda gång på 3 år. När han tryckte fram sin skalle mellan säterna sa han tydligen "vad har hänt i filmen", men jag tyckte det lät som han gjorde något läskigt läte, så jag och Sara gallskrek i kör av skräck. Han ska få igen en dag, vänta du bara älskling. Sen åt vi god mat, tog skön massage, jag skjutsade Sara på moppen överallt, fick moppen fastkjedjad och var tvungen att betala böter(tryck här för att läsa mer, haha), var ute med Macke och hans båt till en underbar, mer folkskygg strand. Men tiden gick fortare än fortast och efter mindre än två veckor vinkade jag av Sara som efter ett helvetesflyg nu är hemma i Sverige. Tyvärr ska vi åka med samma bolag och samma rutt, men hoppas vi har bättre tur med flygplan.

Jaha, nej nu ska jag trycka i mig min goda SVENSKA delicatoboll som jag hittade på det svenskägda Red Café i Kamala sen blir det plugg i Illustrator.

Ha det bra så hörs vi snart :) KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar