torsdag 21 oktober 2010

Hur kommenterar man i din blogg?

Nu ska jag förklara hur man går tillväga när man kommenterar här i min blogg. Jag vet att kommentarfunktionen är allt annat än användarvänlig. Helt enkelt urusel. Man kan få skriva om hundra gånger och visst blir man vansinnig till slut och struntar i att lämna ett spår efter sig. Nu har jag fått så många klagomål att jag måste försöka göra något åt det här. Så nu ska jag försöka göra det enklare för er genom att skriva en liten beskrivning hur ni lättast lämnar en kommentar.

1. Ni skriver kommentaren i den tomma rutan.

2. Ni väljer en profil, välj antingen anonymt eller namn/webbadress. Det är dem som funkar bäst. Om ni väljer anonymt får ni gärna skriva namn efter er kommentar i rutan så jag vet vem det är ifrån.

3. Detta steg är inte ett måste. Men kopiera gärna er text ifall något skulle gå fel och så ni slipper skriva om den igen.
4. När ni är klara med kommentaren klickar ni på förhandsgranska, det kanske inte funkar första gången. Det kan komma upp ett rött streck. Men tryck på knappen igen och igen då tills det går igenom.

5. Till sist trycker ni på skicka kommentar.

Sådär, nu borde det fungera och om den inte syns prova att uppdatera sidan. Ni får jättegärna testa i det här inlägget så ni kan lära er. Skriv något kul! :)

13 kommentarer:

  1. Du är så duktig,snart data proffs
    Plugga vidare bara,så får vi se
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Åh, va jag älskar dig.
    Fin bild förresten. Vem har tagit den? ; )
    / Din kebabpizza

    SvaraRadera
  3. Tack fina Pappa! Det ska jag :))

    Jag älskar dig me, to maatts! <3 Bilden är tagen av världens bästa kebabpizza ;) / Din hallonpaj

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara lämna ett ekorrspår och visa att jag är en av "ALLA" dom som kan kommentera här... :-) Kramis

    SvaraRadera
  5. Va dutti du e Josfine :D Kraaam

    SvaraRadera
  6. Hej gumman
    kul att man kan kommentera på din blogg
    Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Jag har kommit in på din blogg på nåt sätt, och jag tycker den är otroligt rolig att läsa.. Fortsätt blogga!:) Och du har så otroligt fina bilder du lägger upp. Ha de bra! Kram

    SvaraRadera
  8. what up-what up-what up :D <3

    Tack söta du :) Jag kommer nog inte lägga av med bloggen på ett bra tag!

    SvaraRadera
  9. Äntligen info om hur man gör en kommentar på en blogg. jag testar...

    SvaraRadera
  10. Yes! Det funkade. Tack för hjälpen och lycka till med din blogg. Kram.

    SvaraRadera
  11. Ett försök att kommentera

    SvaraRadera
  12. Nu funka det.tack för hjälpen

    SvaraRadera