måndag 25 oktober 2010

Digital artefakt

Åh vad skönt det är att helgen är över. Hade en riktigt tuff helg och mådde inte så bra. Idag älskar jag att det är måndag och ny vecka. Håller på med en typ av visionboard (eller va det nu kallas) till min rapportskrivning i interaktionsdesign som jag ska börja med nu. Uppgiften vi fått innebär att vi ska välja en digital artefakt (en sak som är skapad av oss människor, exempel fjärrkontrol eller telefonen) samt en användare och tillsammans med denne ta fram förslag till förändringar där det finns brister i artefakten. Vi ska alltså titta på designen och användarvänligheten mm. Jag ska både illustrera och skriva en rapport. Har iaf kommit på världens grymmaste idé. Istället för att välja en artefakt som redan är digital idag så har jag valt att arbeta med en artefakt som kommer bli digital när jag är klar med arbetet. Det kommer bli super, kanske blir man miljardär på kuppen. Hehe! Tack för era fina kommentarer i förra inlägget. Nu när ni lärt er kan ni fortsätta lämna fotspår efter er :)

1 kommentar:

  1. Hej gumman
    Fortsätt kämpa.
    Miljardär det låter bra.
    Kämpa Kämpa.
    Kram mamma

    SvaraRadera