måndag 2 augusti 2010

Poli sezti

= Jätte Varmt på Cypriotiska. Vilket det är här på Cypern just nu. Idag är det 41 grader och vindarna är varma som luften som kommer från en hårfön. Ni kan ju bara tänka er. Så vi håller oss mest på hotellrummet. Går till stranden som är 100 meter från vårt hotell när vi behöver svalka oss också går vi upp till rummet med ACn igen. Det är nästan olidligt, hjälper inte ens att åka moppe, men man ska väl inte klaga. Hellre det än kyla och regn. Igår var det ännu varmare, men mot kvällen så trotsade jag vädret och gick ut och sprang i ungefär 1 timma längs stranden och upp i stan. Folk stirrade på mig som om jag var tokig. Jag mötte ingen annan som var ute och sprang och jag förstår varför. När jag hade halva vägen kvar hem svullnade mina fingrar upp och jag var nära på att svimma. Men fortsatte och det var riktigt skönt att ställa sig i duschen efteråt. Men nästa gång tar jag nog med mig en flaska vatten. Nu sitter vi på cafét och jag dricker bubbelvatten. Sen ska vi väl hem och så blir det en sväng ner till havet och snorkla igen. Ciao!

1 kommentar: