torsdag 5 augusti 2010

Life is wonderful

Gokväll! Sitter här alldeles ensam på cafét, de sista kunderna har precis gått härifrån. Musik spelas högt ur högtalarna och solen har snart gått ner. Hoppas de inte stänger snart. Vill sitta här lite till. Känner mig extra fundersam, glad och pirrig i magen. Utan att riktigt veta varför. Men det känns bra, om kanske lite konstigt.

Jag har blivit som helt besatt av en bok som jag eller båda två började läsa när vi kom hit och som snart är utläst. Den heter Dödergöken och är egentligen inte så värst speciell och jag kan ärligt störa mig en del på det som författaren skriver i boken. Men just nu är den så spännande så att jag inte ens kan borsta tänderna utan att ta den med mig.

Familjer och gäng passerar förbi mig där jag sitter, uppklädda och nyduschade från all sand och salt som klistrat sig fast på kroppen efter en dag på stranden, påväg till staden för att äta middag. Stefan är på möte nu så jag blir ensam några timmar, men vi åt innan han åkte så det bör räcka för idag. Det är skönt med lite egen tid.. trots att jag älskar att umgås med mannen min.

Igår sprang vi runt som små barn på ett stort vattenland i Agia Napa. Det var grymt! På kvällen åt vi middag med Martin en av ägarna till Grabbarna Grus och hans urgulliga flickvän. Vi åt på ett jättemysigt thaiställe och sen hängde vi med dem till Grabbarnas. Vi har faktiskt varit ute några gånger och på fredag ska vi först äta middag med dem igen och sen på någon fest. Det är roligare än vad jag trodde, var väl chocken som behövde lägga sig innan jag kunde tycka det faktiskt va kul att gå ut här. Men som jag sa tidigare så har jag aldrig sett något liknande. Om ni vill festa ska ni helt klart välja Agia Napa. Det är så stort och så sjukt mycket folk och liv.

Jag känner mig extremt filosofisk just nu. Ska skriva en lista med mina tio års mål nu när jag slutar skriva här. Vart vill jag vara om tio år? Hmm.. Nu ska jag drömma stort. Livet är underbart! Hoppas att ni mår bra. Jag älskar er allihop. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar