tisdag 13 juli 2010

Sommar

Vilken fantastisk helg jag har haft! I fredags va jag hemma o tittade på film me älsklingen. Efter filmen så tog vi ut en massa kuddar o täcken till balkongen och låg och hade de jättemysigt och bara tittade på himlen. Vi tänkte sova där men ser gick inte så bra för mig så vi gick in till slut. Lördagen började me en fika hos Helene me Märta och lille Hugo. Sen fortsatte jag och Stefan till Eriksdalsbadet och mötte upp Michel. Vi låg där och solade en bra stund. Därefter tog jag bilen ut till Landet, satte på mig träningskläderna och sprang runt ön, körde styrka och sen slängde jag mig i det svalkande havet. Så skönt! När jag kom tillbaka hade de grillat och maten stod klar på bordet. Perfekt! Jag fick skjuts tillbaka till Ingarö och åkte hem till Jojo. Hon slängde ihop en grym Blondie Mix kakor som vi fikade me. sen drog vi till Boman och tittade på film, hot tub time machine. Riktigt rolig film!

Söndagen började med en kort men härlig promenad på morgonen me älsklingen. Sen efteråt åkte jag direkt ut till Landet och dukade fram lunch till de hårt arbetande. De var mycket uppskattat. De är så roligt att åka till landet nu, för varje gång man kommer ut så har det hänt något nytt. Nu har vi fått ny sand så vi har en riktig sandstrand igen, huset utvändigt är fixat och nymålat, de har satt in två nya balkongdörrar, ett rum har fått nytt innertak, nu i veckan ska den stora altanen börja byggas och ett av de lilla husen ska bli renoverat så man kan bo där. Senare ska det även till en ny brygga. Så kul!

Efter lunchen tog jag båten och plockade upp Jojo, Hanna, Rasmus och Boman. Vi gick bort till badberget och efter en stund kom det ytterligare fyra till. Vi solade, badade, åkte wakeboard och vattenskooter hela dagen tills vi alla blev yra av all sol. Då åkte vi till en pizzeria och köpte med oss varsin hem till Boman och sen va det fotbollen som gällde. Vi var 11 pers som klämde ihop oss i hans lilla vardagsrum. De va mysigt men fanns knappt någon luft att andas i. Det var iaf en kanon helg och vill bara hänga sådär varje dag. Jobbar den här och nästa vecka, sen är jag ledig 3 veckor. Längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar