tisdag 25 januari 2011

Hårgodis

När vi ändå håller på att snacka så mycket om hår här på bloggen så kan jag väl berätta att jag var och köpte lite godis till håret idag efter jobbet. Min pärla Sara hade tipsat om Hårstylisterna på Hornsgatan som har 40% på alla deras hårprodukter. Annars brukar jag handla via lookfantastic som har fantastiska priser. Men idag köpte jag tex Kerastase oljan för 195kr som egentligen kostade 325kr där och på lookfantastic kostar den 260kr + frakt. Så man kan verkligen göra kap där just nu. Tyvärr hade inte Hårstylisterna mitt favvomärke Pureology, men fick med mig lite annat smått och gottgottgott. Har hunnit testa allting ikväll. Började med att använda några droppar av Kerastase ElixirKultime oljan som jag masserade in ordentligt i hårbotten. Brukar inte använda olja när jag masserar hårbotten annars men det var riktigt skönt, sen på slutet drog jag även ut det i längderna och väntade väl någon timma innan jag hoppade in i duschen. Schamponerade håret och satte i hårinpackningen från Kerastase som jag lät sitta 30min samtidigt som jag satt i duschen och mediterade. Så nice! Håret var underbart lent när jag sköljde ur inpackningen. Har haft en no using inpackning period och vilken skillnad det blir i jämförelse med vanligt balsam. Kramade ur vattnet från håret och drog i Tigi Bed Head Ego Boost i längderna. Åh, Vilken doft, som godis! Kommer helt klart bli beroende av denna rosa flaska med gyllene innehåll! Det doftar tom Bättre än när du kommer direkt från frisören. Eftersom jag inte kunde vänta innan jag kom hem testade jag även att dra i den i torrt hår och tycker väl egentligen inte att man ska säga något efter första användningen... men frissigheten var verkligen ett minne blott! Stefan sa tom att mitt hår var jättefint när jag klev innanför dörren :) Så om ni vill ha era exklusiva hårfavoriter till bättre pris kommer hårstylisterna ha 40% rea till slutet av denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar