måndag 13 september 2010

Winter

Jag och mina kollegor satt precis och pratade om vintern, som närmar sig med stora steg. Vi har till och med broschyrer på receptionsdisken där det står "Snart är vintern här". Jag får så mycket ångest när man börjar prata om snö, kyla och att allt bara faller ihop under vintern. Jag hade turen att slippa den långa vintern som visst var en av de värsta någonsin. Förut älskade jag vintern och riktigt längtade efter allt det positiva som den för med sig. Mysiga hemmakvällar med den man älskar, tända ljus, att krypa ner i ett varmt bad eller att kura ner sig i soffan med en kopp varm choklad och läsa en bok. Det låter ju fint när man tänker så, men allt det dåliga tar liksom över för mig nu förtiden. Tror det är pga Stefan som avskyr vintern. Men jag har ingen längtan alls till vintern längre, vill inte veta av den. Man rör sig ju inte en centimeter utanför hemmet om man verkligen inte måste. Nej. Vet ni va en riktig vinter är? Det är när man åker iväg från ruskvädret till ett soligt och varmt land och kommer hem lagom tills att det är vår och Sverige börjar blomma ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar