fredag 17 september 2010

Högskoleutbildning Digital Designer

Hej hej! Jag har det så stressigt just nu. Måste få klaga lite känner jag. Vi är en man kort på jobbet och det är så mycket som händer här just nu. Ombyggnationer på hög nivå och våra konferensrum är placerade i ett annat hus under tiden. Visst är det kul att det finns saker och göra, men det är svårt när vi bara är två. Men nog me klagomål.

Igår fick jag en upplyftande nyhet, för jag kom nämligen in på en högskoleutbildning med titel Digital Designer på 180hp, den är alltså på tre år. Jippi! Jag gjorde en sen anmälan (närmare 5 mån försent), bara några dagar innan antagningen skulle ske. Det var sent i augusti jag kom på att det kanske vore kul att söka lite olika småkurser till hösten bara. Men så hittade jag en utbildning som jag letat länge efter. Först kom jag inte in då den var fullsatt, men jag var satt som reserv. Så jag skrev till dem och frågade ifall antagningen var klar. Jag fick till svar att den var helt klar och att de antagit alla reserver som skulle få en plats redan. Men sen igår så fick jag en plats iaf! Wie! Den första kursen startade dock v35. Så jag måste komma ikapp lite nu. Studierna kommer helt bedrivas på distans, så jag tänkte jobba som vanligt. Men det kommer säkert bli tufft eftersom den är på 100% studietakt. Ingen fritid för mig längre. Haha. Det kom ju lite plötsligt, men jag börjar och ser vart det här tar mig. Det här är rena drömmen för mig som älskar webdesign och grafisk design. Tycker det känn skönt att vara så säker på att det inte är något jag kommer tröttna på efter ett tag eftersom det är ett av mina största intressen som jag haft väldigt läänge. Jag tror aldrig jag skulle klara av att gå typ en ekonomiutbildning utan jag måste tycka det jag pluggar är kul för att jag ska bli engagerad. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar