fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Idag är det sista dagen på 2010. Ikväll ska vi hem till ett par vänner som ställer till med fest. Ser verkligen fram emot det. Men tycker det är lite jobbigt med min hosta. Men det ska nog gå.

Jag och älsklingen har firat två nyår tillsammans innan och det med stor variation.

Här på första nyår hade vi precis flyttat in i vår underbara lägenhet i Duvbo och kvällen till ära skulle vi på en stor tillställning med mycket folk i stan. När middagen var uppäten tog vi bilen hem och tittade på raketerna från vår balkong som har milslång utsikt. Det var helt underbart! Efteråt åkte vi in till festen igen och dansade salsa natten lång..

Förra året var vi på varmare breddgrader och firade nya året tillsammans på Koh Samui. Jag fixade mig hemma medan Stefan var ute och spanade efter en bra restaurang. Han kom hem och hämtade mig och körde oss till Zicos. Det var en stor buffé med mycket god mat. Vid bordet låg även den glittriga hatten som var pricken över i:et på min outfit. Vi hade så himla kul och mysigt vid middagen. Efteråt gick vi ner på stranden och trängdes med tusentals människor. Raketerna var såklart igång redan innan tolvslaget, men väl då sattes det igång ett krig. Har aldrig varit med om så mycket raketer och så mycket krut förut. Vi fick ta skydd! Ganska snabbt fortsatte vi upp till gatan och hamnade på en klubb där vi (läs:Stefan) dansade som aldrig förr.

Hoppas ni får en fin nyårskväll och en bra början på nya året! Gott Nytt År! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar